P R O J E K T Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I - III szkół podstawowych |
TEMAT: Z nauką za pan brat - wyrównywanie szans edukacyjnych. |
Czas realizacji projektu: wrzesień 2011 - czerwiec 2013 |
Szacowana liczba uczniów objętych projektem: 80 |
Projekt jest rezultatem realizacji nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego - Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 roku. Wsparcie działań szkoły w tym zakresie zapewnia projekt systemowy, przewidziany do realizacji w ramach Poddziałania 9.1.2 POKL: Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów. Celem działań podejmowanych w ramach projektu w latach 2010-2013 jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów, poprzez indywidualizacje procesu dydaktyczno-wychowawczego w klasach I - III szkoły podstawowej. Ma on zostać zrealizowany poprzez zapewnienie każdemu dziecku oferty edukacyjno - wychowawczo -profilaktycznej zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami, a także poprzez zwiększenie zakresu wykorzystania w szkole aktywizujących metod nauczania oraz podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, w tym uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. "Nauczanie zindywidualizowane to edukacja nastawiona na każde dziecko. Edukacja ta w swoich założeniach opiera się na dwóch konstytutywnych elementach: diagnozie potencjału i potrzeb dziecka oraz na optymalnym dostosowaniu opieki i wsparcia. Dzięki poznaniu cech indywidualnych każdego ucznia, będzie można dostosować nauczanie właśnie do tych cech indywidualnych, a nie na oszacowanie średniej grupowej" - ta myśl M. Lorek stała się myślą przewodnią tego projektu. |
![]() |